Tarikh
|
22/2/16(Isnin)
|
Catatan
|
Cuti Peristiwa: Chap Goh Meh
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Kuliah dan sumbang
saran
2. Merujuk sumber
internet
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
buih berganda/membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyatakan peningkatan tamadun di India, China, Rom dan
Yunani dalam aspek berkenaan serta membandingkannya antara satu sama lain
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Penerangan oleh guru.
2.
mencatat nota
|
||||||||
KBAT
|
Mencipta/inovasi.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
Menghargai peninggalan sejarah
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Acropolis
2. Parthenon
3. Aqueduct
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 59-61.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 55
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menghubungkait
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menyusun mengikut kronologi
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membuat
taakulan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 61-63.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s-56-57
|
||||||||
Refleksi
|