| |||||||||
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
80%Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Pertanian sekurang-kurangnya dalam satu aspek.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 4:Dekolonisasi dan pengembalian kedaulatan di India (abad ke-20)
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
P&P belum berjaya dihabiskan.Perlu disambung pada hari berikutnya.
|
| |||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas Peperiksaan:
Pengajian Am
|
| |||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas Peperiksaan:
Bahasa Melayu
|
| |||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas Peperiksaan:
Pengajian Am
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 4:Dekolonisasi dan pengembalian kedaulatan di India (abad ke-20)**Sambungan
| ||||||||
Objektif
|
1. Menerangkan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di India pada abad ke 20.
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran.
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kerjasama
2. semangat cinta negara
3. keberanian
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Anugerah Perkauman
2. Persidangan meja bulat
3. teori bahagi dan keluar
| ||||||||
Sumber rujukan
|
1. Teks Sejarah STPM Penggal 1,Pelangi.
2. Teks Sejarah STPM Penggal 1,Oxford Fajar.
| ||||||||
Refleksi
|
95% Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di India pada abad ke 20 mengikut kronologi. Manakala selebihnya perlu dijelaskan sekali lagi melalui carta alir.
|
| |||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 2: Transformasi Masyarakat.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama
2. berfikiran terbuka
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat membincangkan kesan penjajahan asing terhadap pentadbiran tempatan serta perkembangan ekonomi di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 .
|
|
|||||||||
Catatan
|
Pelajar 4k8 terlibat dalam pogram anjuran
Unit Bimbinagn dan Kaunseling.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
1
Waktu P&P digunakan untuk perhimpunan sempena persaraan Cg Dickson Francis.
80%Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Perindustrian sekurang-kurangnya dalam satu aspek. |
| |||||||||
Tajuk
|
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran.
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta buih/menerangkan.
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
Sejauhmanakah
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menyenaraikan fakta penting dengan merujuk nota dan skema jawapan
|
| |||||||||
Tajuk
|
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran.
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta buih/menerangkan.
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
Masyarakat agrarian Belanda
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menyenaraikan fakta penting dengan merujuk nota dan skema jawapan
|