|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyenaraikan kesan dasar ekonomi British terhadap negara
dari aspek pembandaran Menyenaraikan kesan dasar ekonomi British terhadap negara.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
buih/menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
Pendidikan teras perpaduan
2.
Bersatu berharmoni
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Vernakular.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Sejarah Ting.4 m/s 264-270.
|
||||||||
Refleksi
|
80%Pelajar
dapat menghubungkaitkan setiap fakta berkenaan berpandukan buku teks.Tamat
silibus tingkatan 4.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Bahagian A,Penggal 3.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan
kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Raptai Penuh sempena
Majlis Graduasi dan Penyampaian Sijil/Hadiah
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Tema 2,Penggal 1.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Kerjasama
2.
Ketelitian dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
D Bank
2.
Golongan
Puritan
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan
kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Majlis Grduasi dan Penyampaian
Sijil/Hadiah:
Pelajar ting 6 Rendah terlibat
sebagai penonton.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Majlis Graduasi dan Penyampaian
Sijil/Hadiah
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyatakan fakta penting bagi soalan/Jawapan bahagian
struktur dan esei berpandukan soalan
berikut:
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah dan sumbang saran
2.
Mencatat nota
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
Daya usaha
2.
kerajinan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
nilai-nilai
Islam
2.
Imperialisme
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Soalan dan skema Jawapan
Peperiksaan Akhir tahun.
|
||||||||
Refleksi
|
80%
Pelajar gagal menyatakan fakta penting setiap soalan dalam peperiksaan
yang lepas.Bagaimanapun, 100% membuat catatan hasil perbincangan pada hari
ini.
|
Tarikh
|
28/10/16 (Jumaat)
|
Catatan
|
Cuti Persekolahan sempena
Deepavali
|