| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/1/12 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Sistem Feudal |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membuat penilaian |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur masyarakat awal mengikut hierarki. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 17/1/12 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Sistem Feudal |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membuat penilaian |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menilai peranan tanah dalam masyarakat feudal dan mengaitkannya dengan tajuk sistem beraja dan sistem pembesar. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 17/1/12(Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 23-27 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan sumbangan tamadun Indus. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/1/12(Rabu) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-28 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan sumbangan tamadun Mesir Purba dan Indus . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/1/12(Khamis) |
| Kelas | 6AK4//5 |
| Tajuk | Sistem Feudal |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | membuat penilaian |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menilai peranan tanah dalam masyarakat feudal dan mengaitkannya dengan tajuk sistem beraja dan sistem pembesar. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/1/12(Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain.Selesai Bab 1. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/1/12(Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain. Selesai Bab 1. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/1/12(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan.
|
| Objektif | Menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Cikgu,
ReplyDeleteYour RPH is thorough and up to date.
Congratulations!