| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 26/3/12(Isnin) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perang Jawa (1825-1830) |
| Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Menganalisis iaitu dengan memberikan soalan kepada pelajar-pelajar berkenaan sebab-sebab kegagalan penentangan Dipo Negoro. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 27/3/12(Selasa) |
| Kelas | 4S1 dan 4S3 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
| Refleksi | P&P berjalan lancar. Pelajar dapat menyatakan reaksi masyarakat Arab di Mekah terhadap penyebaran Islam. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/3/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perang Jawa (1825-1830) |
| Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | Menganalisis iaitu dengan memberikan soalan kepada pelajar-pelajar berkenaan sebab-sebab kegagalan penentangan Dipo Negoro. |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Objektif P&P tercapai. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 28/3/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Dahagi India, 1857 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Pembentangan oleh kumpulan Saini |
| Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menyatakan dengan jelas maksud konsep berkaitan dan sebab-sebab tercetusnya dahagi. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 29/3/12(Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
| Refleksi | Sebahagian besar pelajar dapat menyatakan cara-cara masyarakat Arab di Mekah menentang penyebaran Islam. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/3/12(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Dahagi India, 1857 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Pembentangan oleh kumpulan Phang Sheau Yeu |
| Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menyatakan dengan jelas maksud konsep berkaitan dan sebab-sebab tercetusnya dahagi. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/3/12(Jumaat) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
| Objektif | Menganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menghubungkait |
| Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
No comments:
Post a Comment