| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/6/12(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Sepanyol.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan konsep |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Penentangan Apolinario. |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Sebahagian besar pelajar dapat menjelaskan latar belakang gerakan nasionalisme di Filipina termasuk perjuangan Liga Filipina semasa di bawah pemerintahan Sepanyol. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/6/12(Isnin) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat agraria di Negara China. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/6/12(Isnin) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 150-151. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh- contoh sumbangan Kerajaan Bani Umaiyyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/6/12(Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat agraria di Negara Belanda secara umum. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/6/12(Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat agraria di Negara Belanda. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/6/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Perkembangan nasionalisme Filipina di bawah pemerintahan Sepanyol.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan konsep |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Penentangan Apolinario. |
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Sebahagian besar pelajar dapat menjelaskan latar belakang gerakan nasionalisme di Filipina termasuk perjuangan Liga Filipina semasa di bawah pemerintahan Sepanyol. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/6/12(Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan konsep |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 14/6/12(Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat maritim di Negara Jepun dalam aspek ketenteraan . |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 15/6/12(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menjelaskan konsep |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/6/12(Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 151-154. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh- contoh sumbangan Kerajaan Bani Umaiyyah. |
No comments:
Post a Comment