| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Menganalisa latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | disiplin dan usaha tangga kejayaan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC dan membuat perkaitan langsung dengan KMT.Tamat Tema 3. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Portugal dan Belanda pada abad ke-16-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem pemerintahan , pentadbiran dan perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 31/7/12 (Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di Belanda dan England pada abad ke-17-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/8/12 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif | Menganalisa latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | disiplin dan usaha tangga kejayaan |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC dan membuat perkaitan langsung dengan KMT.Tamat Tema 3. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/8/12 (Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jerman dan Jepun pada abad ke-19-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/12 (Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
| Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini.Tamat silibus tingkatan 6. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/12 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pemikiran dan kemajuan ilmu pengetahuan kesan daripada Renaisans, Reformasi Protestan, Revolusi Sains, dan Gerakan Pencerahan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/8/12 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
| Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk | menganalisis |
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini.Tamat silibus tingkatan 6. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/8/12 (Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
Semakan RPH Minggu 30-31: Terima kasih kerana menulis dan menghantar RPH yang telah dirancang dengan baik dan dikemaskini.
ReplyDelete