| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/1/13 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/1/13(Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 4-8. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan ciri-ciri tamadun. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/1/13(Selasa) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
7. Kaedah kajian
8. Pembahagian struktur esei
9. Penutup
10.Bibliografi
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan.Mereka diberi tempoh 1 minggu dari sekarang untuk penyediaan kertas cadangan penyelidikan.Sementara itu, P&P akan diteruskan dengan Sejarah Kertas 2 (Tamadun Islam). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/1/13(Rabu) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan struktur masyarakat jahiliah di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/1/13(Khamis) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang kewujudan masyarakat Islam semasa zaman Nabi Muhammad SAW dan Khalifah al-Rasyidin di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6-7). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/1/13(Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 8-16. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ,proses dan sumbangan tamadun Mesopotamia. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/1/13(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses pembentukan dan penyatuan ummah pada zaman Nabi Muhammad SAW dan Khalifah al-Rasyidin di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6-7). |
No comments:
Post a Comment