| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/7/13 (Isnin) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Mula Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jepun dan China pada abad ke-16. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/7/13 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union dan Gerakan Anti-Penyerahan di Sarawak pada abad ke-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Mula Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman dan Perancis pada abad ke-16-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948 dan menggalurkan perkembangan perlembagaan di Sabah dan Sarawak pada abad ke-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek ekonomi.Pembentangan jelas dan memuaskan.Tamat Bab 8. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/7/13 (Rabu) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Mula Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di England pada abad ke-16-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/7/13 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mengatasi ancaman Parti Komunis Malaya pada abad ke-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/13 (Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Mula Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/13 (Khamis) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Mula Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di Amerika Syarikat pada abad ke-16-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/13 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Kemerdekaan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskanmenganalisis langkah-langkah mencapai kemerdekaan pada abad ke-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/7/13 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Portugal pada abad ke-16-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/7/13 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Kemerdekaan. |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor pembentukan Malaysia,menganalisis reaksi dalam dan luar negara terhadap pembentukan Malaysia serta isi-isi penting Perjanjian Malaysia 1963. |
No comments:
Post a Comment