| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 29/7/13 (Isnin) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 29/7/13 (Isnin) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dunia Pertama terutama yang melibatkan Jerman dan Rusia (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dengan contoh faktor imperialisme Barat ke atas Asia dan kesan-kesannya.Tamat bab 9. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan tokoh berkenaan . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/7/13 (Selasa) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dunia Kedua terutama yang melibatkan Jepun dan Amerika Syarikat (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 31/7/13 (Rabu) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dingin terutama yang melibatkan Russia dan Amerika Syarikat (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 31/7/13 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membincangkan kesan penjajahan asing terhadap pentadbiran tempatan serta perkembangan ekonomi di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/8/13 (Khamis) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di China pada abad ke 20 mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/8/13 (Khamis) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membincangkan perkembangan pendidikan di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/8/13 (Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk | Mula Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membandingkan ciri-ciri ekonomi tradisional dengan ekonomi dagangan dan mengaitkannya dengan dasar British. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/13 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK5 |
| Tajuk | Tema 4:Dekolonisasi dan pengembalian kedaulatan di India (abad ke-20) |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di India pada abad ke 20 mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/8/13 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1/2 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pelbagai faktor kemunculan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
No comments:
Post a Comment