| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/3/15(Isnin) |
| Kelas | 4K2 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-57. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 31/3/15(Selasa) |
| Kelas | 6AK4 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/4/15(Rabu) |
| Kelas | 6AK4 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi jizyah,syarat-syarat jizyah dan kadarnya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/4/15(Khamis) |
| Kelas | 4K2 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 57-61. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/4/15(Khamis) |
| Kelas | 6AK4 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M)dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
| Tarikh | 3/4/15 |
| Catatan | Cuti Umum:Good Friday |
No comments:
Post a Comment