| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M).
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat mencapai objektif yang ditetapkan.
Pelajar diminta membentuk kumpulan dan diberi tugasan menyediakan soalan kuiz untuk aktiviti bagi tajuk pada hari seterusnya.
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:KK
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan seluruh bahagian
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
60% pelajar telah menyiapkan bahagian badan esei sekurang-kurangnya 3 perenggan isi. Manakala 40% lagi sedang berusaha mengarang isi esei untuk perenggan ke-dua.Pelajar diingatkan agar berusaha menyiapkan sekurang-kurangnya 80% esei semasa cuti pertengahan Penggal nanti.
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
90% pelajar melibatkan diri secara aktif dalam perjalanan kuiz.1 kumpulan terlupa menyiapkan soalan kuiz. Bagaimanapun perjalanan pengendalian kuiz teratur.
Pelajar meminta agar aktiviti hari ini diteruskan lagi .Mereka diberi tugasan menyediakan soalan kuiz untuk aktiviti bagi tajuk pada hari seterusnya.
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih berganda/Membanding beza
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menyiapkan soalan kuiz. Bagaimanapun, Pengendalian kuiz tidak dapat dihabiskan kerana guru menggunakan masa pertama untuk membincangkan kertas jawapan peperiksaan Ujian Diagnostik pelajar yang perlu diberi beberapa komen.Pengendalian kuiz akan bersambung selepas cuti pertengahan penggal.
|
No comments:
Post a Comment