| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 9/7/12(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/7/12(Isnin) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di China. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/7/12(Isnin) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Eropah. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/7/12(Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di Rusia dan membandingkannya dengan Sistem Pembesar di China. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/7/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Nasionalisme India |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 11/7/12(Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk |
Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan di England. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/7/12 (Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
| Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 12/7/12 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan Perancis dan membandingkannya dengan sistem pemerintahan di England. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 13/7/12 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
| Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/7/12 (Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor pertembungan Tamadun Islam dengan Tamadun lain di dunia dan kesan-kesannya.Tamat Bab 6. |
No comments:
Post a Comment