| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan dan negara persekutuan secara umum serta mengaitkannya dengan negara kesatuan di Perancis. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Perbincangan Sejarah SPM Kertas 3 |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan cara pengolahan jawapan Sejarah Kertas 3. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 17/7/12 (Selasa) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan di Amerika Syarikat. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/7/12 (Rabu) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Itali dan peranan tokoh berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 18/7/12 (Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/7/12 (Khamis) |
| Kelas | 6RK1 |
| Tajuk | Negara bangsa:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Jerman dan peranan tokoh berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 19/7/12 (Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
| Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
| Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/7/12 (Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membahaskan teori-teori kedatangan Islam di Asia Tenggara beserta bukti-bukti yang tersendiri. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/7/12 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
| Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
| Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
No comments:
Post a Comment