| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 6/1/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Umum: Pengenalan format peperiksaan Sejarah SPM
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif | Menjelaskan format peperiksaan Sejarah SPM yang mengandungi 3 kertas. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 3 kertas yang ada dalam format peperiksaan Sejarah SPM. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/1/14(Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/1/14(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 hingga 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Maklumat berkenaan telah dicatat oleh pelajar.Sebahagian besar daripada mereka memberi respons yang menggalakkan terhadap tayangan slide power point. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/1/14(Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
7. Kaedah kajian
8. Pembahagian struktur esei
9. Penutup
10.Bibliografi
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan.Mereka diberi tempoh 1 minggu dari sekarang untuk penyediaan kertas cadangan penyelidikan.Sementara itu, P&P akan diteruskan dengan Sejarah Kertas 2 (Tamadun Islam).Contoh proposal diberi sebagai rujukan atau panduan kepada pelajar. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/1/14(Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif | Menjelaskan latar belakang masyarakat zaman Prasejarah. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 1-4. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 4 tahap utama zaman Prasejarah iaitu Zaman Paleolitik, Mesolitik,Neolitik dan Logam. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/1/14(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 4-5. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep tamadun. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/1/14(Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan struktur masyarakat jahiliah di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6). |
No comments:
Post a Comment