| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/1/14(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-22 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ,proses pembentukan dan sumbangan tamadun Mesir Purba. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/1/14(Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kandungan dan peranan Piagam Madinah . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/1/14(Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur pemerintahan di Madinah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/1/14(Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 23-28 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri, proses dan sumbangan Tamadun Indus. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/1/14(Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri kepemimpinan Nabi Muhammad SAW yang menjadi contoh teladan kepemimpinan sepanjang zaman. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 24/1/14(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain.Selesai Bab 1. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 24/1/14(Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar membuat pemanbahbaikan terhadap draf masing-masing.Ada juga yang tajuknya masih tidak jelas,dan diperbetulkan bersama rakan dan guru. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 25/1/14(Sabtu ganti-Jadual Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 1-36 |
| Refleksi | Lebih kurang 50% pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan fakta penting dalam Kemunculan Tamadun Awal Manusia. |
No comments:
Post a Comment