| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/3/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Ulangkaji
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | 95% pelajar dapat menjawab soalan berkenaan dengan jumlah jawapan yang betul kurang 20 daripada 40 soalan yang dikemukakan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/3/14(Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/3/14(Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi jizyah,syarat-syarat jizyah dan kadarnya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/3/14(Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M)dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/3/14(Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Ulangkaji
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Majoriti pelajar dapat menyatakan fakta penting setiap soalan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/3/14(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 61-63. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/3/14(Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi zakat dan golongan yang berhak menerimanya. |
| Tarikh | 15/3/14(Sabtu) |
| Catatan | Pelancaran Perasmian sambutan Jubli Emas SMK Serian oleh YAB Dato' Richard Riot . |
No comments:
Post a Comment