| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 17/3/14(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 63-64. |
| Refleksi | 30% Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/3/14( Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan zakat dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/3/14(Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | 50% pelajar telah hampir berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan .Walaubagaimanapun,mereka masih melakukan kesalahan yang sama iaitu kesalahan tatabahasa. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/3/14(Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | 70% pelajar telah hampir berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan .Walaubagaimanapun,kesalahan tatabahasa masih banyak yang perlu diperbetulkan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/3/14(Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 65-68. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/3/14(Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | 75% pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan.Walaubagaimanapun,kesalahan tatabahasa masih banyak yang perlu diperbetulkan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/3/14(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 65-68. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
No comments:
Post a Comment