Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/4/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 119-121 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud hijrah dalam konteks tamadun Islam dan menyangkal dakwaan buruk orientalis Barat dengan hujah tertentu. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/4/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor kemunculan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria (abad ke-20). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/4/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan penglibatan Khalifah Uthmaniyah dalam Perang Dunia Pertama (abad ke-20). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/1(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 124-129 |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat menyatakan isi- isi penting Piagam Madinah terutamanya yang menjelaskan bahawa nabi Muhammad sebagai pemimpin di Madinah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan penglibatan Khalifah Uthmaniyah dalam Perang Dunia Pertama (abad ke-20).Tamat silibus Penggal 2. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menyatakan beberapa fakta berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 129-133. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan strategi Nabi Muhammad s.a.w dalam menghadapi tentangan orang Quraisy dan menjelaskan isi- isi penting kandungan Perjanjian Hudaibiyah serta kepentingannya dalam gerakan dakwah Islam dalam jangkamasa panjang. |
No comments:
Post a Comment