| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/6/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 150-151. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh- contoh sumbangan Kerajaan Bani Umaiyyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 30/6/14 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam sistem pemerintahan di Rusia dan membandingkannya dengan Sistem Pembesar di China. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/7/14(Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 1: Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial di negeri-negeri Melayu pada abad ke-19. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/7/14(Selasa) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan di England. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/7/14(Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/7/14(Rabu) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan Perancis dan membandingkannya dengan sistem pemerintahan di England. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/7/14 (Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 151-154. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh- contoh sumbangan Kerajaan Bani Umaiyyah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/7/14 (Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di negeri-negeri Melayu. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/7/14(Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/7/14(Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 155-158. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan asal-usul terbentuknya Kerajaan Bani Abbasiyah serta contoh sumbangan Kerajaan Bani Abbasiyah yang utama. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/7/14(Jumaat) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan dan negara persekutuan secara umum serta mengaitkannya dengan negara kesatuan di Perancis. |
No comments:
Post a Comment