| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/7/14(Isnin) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan di Amerika Syarikat. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/7/14(Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan fakta berkaitan asal-usul terbentuknya Kerajaan Turki Othmaniyah serta sumbangannya dalam perkembangan Tamadun Islam. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/7/14 (Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menerangkan perubahan pentadbiran di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/7/14 (Selasa) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Itali dan peranan tokoh berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/7/14 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Jerman dan peranan tokoh berkaitan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 9/7/14 (Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan perubahan perkembangan ekonomi di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/7/14(Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan sistem pendidikan di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 10/7/14(Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Eropah. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkembangan masyarakat pelbagai kaum di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Mula Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jepun pada abad ke-16. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/7/14 (Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor pertembungan Tamadun Islam dengan Tamadun lain di dunia dan kesan-kesannya. Tamat Bab 6. |
No comments:
Post a Comment