| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 30/1/12(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan.
|
| Objektif | Menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 31/1/12(Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 37-45 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang setiap tamadun dengan mengaitkannya dengan tajuk yang telah dipelajari dalam Bab 1. Mereka juga dapat sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 1/2/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan (sambungan).
|
| Objektif | menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 1/2/12(Rabu) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 37-45 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang setiap tamadun dengan mengaitkannya dengan tajuk yang telah dipelajari dalam Bab 1. Mereka juga dapat sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 2/2/12(Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan (sambungan).
|
| Objektif | menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 2/2/12(Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 37-45 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 3/2/12 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Sistem ekonomi di Asia |
| Objektif | menganalisa perubahan dalam sistem ekonomi tradisi yang lebih menumpukan aktiviti pertanian kepada aspek yang lebih luas dalam ekonomi moden iaitu turut melibatkan aktiviti perdagangan. |
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 3/2/12 (Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 37-45 |
| Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
No comments:
Post a Comment