| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 20/2/12(Isnin) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan serta menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/2/12(Selasa) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .88-92 |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 22/2/12(Rabu) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan serta menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/2/12(Rabu) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .84-88 |
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 23/2/12(Khamis) |
| Kelas | 6AK4/5 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 23/2/12(Khamis) |
| Kelas | 4S3 |
| Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .92-94. |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang Bahasa dan tulisan. |
| Mata pelajaran | Sejarah 2 |
| Tarikh | 24/2/12(Jumaat) |
| Kelas | 6AK1 |
| Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah | Isu kasut |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 24/2/12(Jumaat) |
| Kelas | 4S1 |
| Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .88-94 |
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian dan Kesusasteraan/Bahasa dan tulisan. |
No comments:
Post a Comment