| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek bahasa dan kesusasteraan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 4/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di Belanda dan England pada abad ke-17-18. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 5/8/14 (Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan usaha-usaha ke arah pembangunan ekonomi negara pada abad ke-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 5/8/14 (Selasa) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jerman pada abad ke-19-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 6/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sumbangan tokoh berkenaan dan menjelaskan 9 cabaran utama Wawasan 2020. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 6/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jepun pada abad ke-19-20. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan asas-asas dasar luar dan penglibatan Malaysia dalam organisasi antarabangsa.Tamat bahagian A. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 7/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek kesenian dan gaya hidup. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Mula Tema 1: Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan peranan raja di Vietnam dan Thailand (Abad ke-19) dan membuat perbandingan ringkas antara keduanya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pemikiran dan kemajuan ilmu pengetahuan kesan daripada Renaisans, Reformasi Protestan, Revolusi Sains, dan Gerakan Pencerahan. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 8/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | 50% pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek ekonomi. Pelajar yang tidak dapat menjawab diberi penerangan sekali lagi secara umum dengan harapan mereka dapat memahami konsep berkaitan.Tamat Bab 8. |
| Tarikh | 8/8/14(Jumaat) |
| Catatan | Sabtu ganti-Jogathon |
No comments:
Post a Comment