| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi, dan kemunculan intelektual tempatan di India kesan daripada penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 18/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Pertanian . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/8/14 (Selasa) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dunia Pertama terutama yang melibatkan Jerman dan Rusia (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 19/8/14 (Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing di Myanmar pada abad ke-19. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dunia Kedua terutama yang melibatkan Jepun dan Amerika Syarikat (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 20/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan tokoh berkenaan . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 21/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Perindustrian . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat membincangkan kesan penjajahan asing terhadap pentadbiran tempatan di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dingin terutama yang melibatkan Russia dan Amerika Syarikat (abad ke-20) |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 22/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kesan-kesan Revolusi Pertanian dan Perindustrian. |
No comments:
Post a Comment