| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan idea dan sumbangan tokoh berkenaan dalam pelbagai bidang terutamanya, politik,ekonomi dan sosial. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 11/8/14 (Isnin) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Mula Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/8/14(Selasa) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep, hierarki dan peranan pembesar di Vietnam dan Thailand (Abad ke-19) dan membuat perbandingan ringkas antara keduanya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 12/8/14(Selasa) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pendidikan daripada sistem pendidikan tradisional kepada pendidikan moden di kedua-dua negara. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat di Vietnam dan Indonesia pada abad ke-19. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 13/8/14 (Rabu) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Mula Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di China terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Zaman Renaissance dan Reformation serta membandingkannya dengan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi, dan kemunculan intelektual tempatan di China kesan daripada penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 14/8/14 (Khamis) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskanciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial di Vietnam dan Indonesia pada abad ke-19. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 4K8 |
| Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penjelajahan kuasa-kuasa Barat dan kesan-kesannya. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6RK4 |
| Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme |
|
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di India terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
| Mata pelajaran | Sejarah |
| Tarikh | 15/8/14 (Jumaat) |
| Kelas | 6AK5 |
| Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat.
|
| Objektif |
|
| Kaedah/Aktiviti |
|
| Kbkk |
|
| Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
| Konsep/Istilah |
|
| Sumber rujukan |
|
| Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing di Indonesia pada abad ke-19. |
No comments:
Post a Comment