Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/1/13 (Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar berjaya menyenarai dan mengumpulkan sumber yang sesuai dan berkaitan dengan tajuk yang dipilih daripada sumber internet, arkib, temu bual, dan perpustakaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/1/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur pemerintahan dan pentadbiran pusat dan wilayah pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7) dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-16-17). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/1/13 (Selasa) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 37-45 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/1/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem pemerintahan raja/sultan dan amir pada zaman pemerintahan kerajaan Andalusia (abad ke-13) dan India (abad ke-16-17M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 31/1/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pengertian jihad pada zaman Nabi Muhammad SAW dan Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 31/1/13(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-58. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/2/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan etika dan strategi peperangan pada zaman Nabi Muhammad SAW dan Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7M) dengan menjelaskan peristiwa Perang Badar,Uhud dan Khandak sebagai contoh. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/2/13(Sabtu ganti-Jadual Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah menghasilkan esei mengikut format yang betul dengan menunjukkan hasil kerja mereka.Sebahagian pelajar telah berjaya menghasilkan pengenalan esei mengikut format berkenaan dan akan menyambung tugasan menyiapkan esei di rumah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/2/13(Sabtu ganti-Jadual Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 59-63. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
No comments:
Post a Comment