Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/8/13 (Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/8/13 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan PBB. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/8/13 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 4:Perhubungan luar
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan Komanwel . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/8/13 (Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/8/13 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar British terhadap industri perlombongan dan faktor-faktor yang membantu perkembangan ekonomi. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/8/13 (Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Myanmar mengikut kronologi pada abad ke-20 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/8/13 (Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 4:Perhubungan luar
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan NATO .Tamat silibus tingkatan 6 Rendah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/8/13 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghubungkaitkan setiap fakta berkenaan berpandukan buku teks. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/8/13 (Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Indonesia mengikut kronologi pada abad ke-20 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/8/13 (Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan yang diberi.Bagaimanapun,cara membuat pengenalan dan penutup masih banyak yang perlu diperbaiki. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/8/13 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Mula Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan bentuk pemerintahan Filipina dan Thailand (Abad ke-20) dan membandingbezakan setiap konsep berkenaan. |
No comments:
Post a Comment