Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/1/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-22 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ,proses pembentukan dan sumbangan tamadun Mesir Purba. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/1/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kandungan dan peranan Piagam Madinah . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/1/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur pemerintahan di Madinah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/1/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 23-28 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri, proses dan sumbangan Tamadun Indus. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/1/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri kepemimpinan Nabi Muhammad SAW yang menjadi contoh teladan kepemimpinan sepanjang zaman. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/1/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain.Selesai Bab 1. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/1/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar membuat pemanbahbaikan terhadap draf masing-masing.Ada juga yang tajuknya masih tidak jelas,dan diperbetulkan bersama rakan dan guru. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/1/14(Sabtu ganti-Jadual Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 1-36 |
Refleksi | Lebih kurang 50% pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan fakta penting dalam Kemunculan Tamadun Awal Manusia. |
No comments:
Post a Comment