Tarikh | 1/9/14 (Isnin) |
Catatan | Cuti umum sempena Hari Merdeka |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/9/14 (Selasa) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk | Tema 4:Perhubungan luar
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan NATO .Tamat silibus Penggal 1. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/9/14 (Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Indonesia mengikut kronologi pada abad ke-20 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/9/14 (Rabu) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan hasil pembelajaran yang terdapat dalam silibus MPM untuk Tema 1 bagi membantu pelajar menentukan bentuk/kehendak soalan yang akan dikeluarkan dalam peperiksaan sebenar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/9/14 (Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/9/14 (Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Myanmar mengikut kronologi pada abad ke-20 . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/9/14 (Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghubungkaitkan setiap fakta berkenaan berpandukan buku teks. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/9/14 (Jumaat) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kepentingan sesuatu tajuk dalam Tema 1 berdasarkan jadual analisis soalan . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/9/14 (Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghubungkaitkan setiap fakta berkenaan berpandukan buku teks.Tamat silibus tingkatan 4. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/9/14 (Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Mula Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan bentuk pemerintahan Filipina dan Thailand (Abad ke-20) dan membandingbezakan setiap konsep berkenaan. |
RPH ditulis dengan baik. Tahniah!
ReplyDelete