Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/1/15(Isnin) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 4-8. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan ciri-ciri tamadun. |
Tarikh | 20-21/1/15 |
Catatan | Guru terlibat dalam mesyuarat penyelarasan Rubrik Kerja Kursus Sejarah STPM di UPP,Matang. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/1/15(Khamis) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/1/15(Khamis) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk |
Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 8-14. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan proses pembentukan tamadun Mesopotamia. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/1/15(Jumaat) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
6. Sorotan kajian lepas
7. Kaedah kajian
8. Pembahagian struktur esei
9. Penutup
10.Bibliografi
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah atau perkara utama yang perlu ada dalam kertas cadangan penyelidikan serta konsep setiap item yang ada dalam penyediaan cadangan penyelidikan.Mereka diberi tempoh 1 minggu dari sekarang untuk penyediaan kertas cadangan penyelidikan.Sementara itu, P&P akan diteruskan dengan Sejarah Kertas 2 (Tamadun Islam).Contoh proposal diberi sebagai rujukan atau panduan kepada pelajar. |
No comments:
Post a Comment