|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah
2.
sesi soal-jawab
3.
mencatat nota
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
kerjasama
2.
menghormati pemimpin yang adil.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. gencatan
senjata.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s .131-133
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 104
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
: Raja.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 1: Masyarakat
: Pembesar.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
·
Huraikan
peranan pembesar dalam masyarakat Melayu pada
abad ke-19.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat
pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
sistem pembesar 4 lipatan.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 134-137.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 105
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih
berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 141-144.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 108-109
|
||||||||
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment