|
|||||||||
Catatan
|
Tiada
P&P kerana pelajar tingkatan 6 Atas
ada
taklimat bersama Tuan Pengetua
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri secara umum.sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
: Raja.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan konsep dan peranan raja.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 5 peranan
.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
1.
Masyarakat Industri di England (abad
ke-18-19M)
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di England
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah
dan sumbang saran
2.
Perbincangan
jawapan bagi soalan berikut:
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Semangat
cinta negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Rusuhan
Luddite
2.
Akta
Kombinasi.
3.
Eropah
Barat
4.
Sanitasi
|
||||||||
Sumber rujukan
|
5.
Teks
Sejarah STPM Penggal 1,Pelangi.
6.
Teks Sejarah STPM Penggal 1,Oxford Fajar.
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor perkembangan masyarakat Industri di
England pada abad ke-18-19M.sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 faktor
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
: Pembesar.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Perbincangan
dan pembentangan kumpulan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
sistem
pembesar 4 lipatan.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Setiap wakil
pelajar dapat
menjelaskan
peranan pembesar sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 5 peranan bagi setiap aspek yang ditugaskan kepada setiap
kumpulan .
Terdapat
pelajar yang tidak memberi perhatian
semasa kawan membuat pembentangan.Pelajar berkenaan telah diberi teguran.
Keseluruhannya
pembentangan berjalan lancer. Aktiviti penghasilan bahan pembentangan juga
mendapat kerjasama setiap ahi kumpulan.Ada yang mencari bahan ada yang
menulis di mini whiteboard yang diberi kepada
setiap kumpulan dan ada yang diberi tugas membentang.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di Jerman sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan Hukum adat dan undang-undang pada
abad ke-19 .Mereka juga dapat menyatakan perbandingan antara setiap aspek
berkaitan sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan raja/maharaja
dalam pemerintahan di China dalam pelbagai aspek .Pembentangan berjalan lancar. Majoriti
pelajar memberi kerjsama dengan bertanya pelbagai soalan manakala
segelintirnya kurang memberi fokus kepada pembentanagn rakan mereka.
Pelajar yang kurang membei fokus
ditanya soalan berkenaan pembentanagn pelajar sebagai amaran agar memberi
tumpuan pada masa akan datang.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat dengan membahagikan kepada golongan
pemerintah dan yang diperintah.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
·
Jelaskan
peranan pemerintah Rusia dalam bidang politikekonomi, sosial dan keagamaan
pada abad ke-16-20.
|
||||||||
KBAT
|
Mensintesis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan raja/maharaja sekurang-kurangnya dengan
mengemukakan 2 isi dan 2 tokoh berbeza .
20% pelajar
berjaya menghasilkan pengenalan esei dengan baik dengan memberi penegasan
pada kehendak /kata kunci soalan manakala selebihnya masih di tahap sederhana. Pelajar yang di
tahap sederhana diberi bimbingan personal oleh guru
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan dan membandingkan peranan pembesar dalam pemerintahan.sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 aspek berkaitan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri ekonomi tradisional dan
ekonomi komersial.
Mereka juga dapat
membanding beza sekurang-kurangnya 5
ciri
|
No comments:
Post a Comment