|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Keseluruhan Tema,
Penggal 3.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz berkumpulan
2. Setiap wakil kumpulan akan mengambil kertas undi yang disediakan
oleh guru.
3. Soalan ditanya oleh guru berdasarkan nombor yang terdapat
pada kertas undi berkenaan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kerjasama
2. Semangat setiakawan.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Badan Eksekutif
2. Fasisme
3. gestapo
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara,Penggal
3,Pelangi
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana PdPc sangat ceria dengan
penglibatan aktif setiap kumpulan.
Keadaan kelas adalah terkawal. Ada
lebihan masa 5 minit, guru mengemukakan soalan bonus bernilai 5 markah.
Bagaimanapun, tiada kumpulan yang berjaya menjawab dengan tepat.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Pelbagai Tema Penggal 1.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz berkumpulan
2. Setiap wakil kumpulan akan mengambil kertas undi yang
disediakan oleh guru.
3. Soalan ditanya oleh guru berdasarkan nombor yang terdapat
pada kertas undi berkenaan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kerjasama
2. Ketelitian dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Carbonari
2. junkers
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana PdPc sangat ceria dengan
penglibatan aktif setiap kumpulan.
Keadaan kelas adalah terkawal. Ada
lebihan masa 5 minit, guru mengemukakan soalan bonus bernilai 5 markah. Soalan bonus pertama, tiada yg
dapat menjawabnya manakala soalan bonus kedua dimenangi oleh kumpulan Usey
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan fakta penting bagi
setiap tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
PUSINGAN 1:
PUSINGAN 2:
·
kuiz berkumpulan
CABUTAN BERTUAH.
·
Setiap kumpulan menyediakan dua soalan beserta
jawapan atas kertas berasingan.
·
Kertas
berkenaan dihantar kepada guru.
·
Cabutan
undi pada kertas undi seperti biasa.
·
Kertas
soalan dan jawapan yang disediakan oleh setiap kumpulan diberi nombor oleh guru secara rawak.
·
Semasa
sesi penyoalan barulah pelajar mengetahui adakah nombor yang mereka cabut
undi pada kad nombor sama dengan soalan yang kumpulan mereka sediakan.
·
Jika
sesuatu kumpulan mendapat soalan yang mereka sediakan sendiri ,itu bermakna
mereka mendapat NOMBOR BERTUAH.
·
Nilai markah ialah 2 markah .Tiada soalan terbuka.
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Menghargai
kepentingan ilmu dalam kehidupan
2.
Kerjasama
3.
toleransi
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Pelbagai istilah berkaitan.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara,Penggal
3,Pelangi
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar melibatkan diri secara
aktif dalam pengendalian kuiz.
Tiada kumpuan berjaya mendapat CABUTAN BERTUAH.
Lebihan masa 10 minit digunakan oleh
guru untuk mengemukakan beberapa soalan bonus bernilai 5 markah yang terbuka
kepada semua kumpulan. Soalan bonus 5
markah berjaya dijawab oleh Magdalena dari kumpulan SIS.
Juara keseluruhan disandang oleh kumpulan SIS . Tempat kedua
oleh kumpulan GK manakala tempat
ke-tiga oleh kumpulan Cathy Perry.Guru bertanya adakah mereka mahukan hadiah
untuk pemenang tempat pertama hingga ke-tiga atau guru belanja makan semua
orang. Semua pelajar serentak mahukan guru buat jamuan. Jamuan ditetapkan
pada khamis minggu depan, 8 November. Cikgu kena buat bihun tom yam, permintaan
khas daripada pelajar.
Pelajar dan guru sangat seronok hari
ini.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyatakan
fakta penting bagi setiap tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
kuiz
berkumpulan CABUTAN BERTUAH.
2.
Setiap kumpulan menyediakan dua soalan beserta
jawapan atas kertas berasingan.
3.
Kertas
berkenaan dihantar kepada guru.
4.
Cabutan
undi pada kertas undi seperti biasa.
5.
Kertas
soalan dan jawapan yang disediakan oleh setiap kumpulan diberi nombor oleh guru secara rawak.
6.
Semasa
sesi penyoalan barulah pelajar mengetahui adakah nombor yang mereka cabut
undi pada kad nombor sama dengan soalan yang kumpulan mereka sediakan.
7.
Jika
sesuatu kumpulan mendapat soalan yang mereka sediakan sendiri ,itu bermakna
mereka mendapat NOMBOR BERTUAH.
8.
Nilai markah ialah 2 markah .Tiada soalan terbuka.
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Perarakan Garam
2.
Calvinisme
|
||||||||
Sumber rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara, Penggal
1,Pelangi.
2.
Koleksi Kuiz Cg.Asiyah
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar melibatkan diri secara
aktif dalam pengendalian kuiz. Pelajar sangat seronok.Pusingan pertama
kumpuan Kiki mendapat CABUTAN BERTUAH.Manakala bagi
pusingan ke-2 kumpulan Love mendapat CABUTAN
BERTUAH. Bagaimanapun keadaan menjadi lucu kerana semua ahli kumpulan Love
tidak dapat menjawab soalan berkenaan kerana telah lupa jawapan yang mereka
sendiri sediakan. Pemenang keseluruhan musim ini disandang oleh kumpulan
Kimochi. Markah akan dibawa ke tahun hadapan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menghasilkan esei yang baik
mengikut format yang tepat.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Menghasilkan esei berpandukan pelbagai soalan dalam topik
tumpuan
2.
Rangka jawapan diberi kepada pelajar melalui group
Whatsapp kelas
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Semangat ingin maju
2.
Usaha tangga kejayaan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Pelbagai istilah berkaitan
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara,Penggal
3,Pelangi
4.
Soalan dan
skema percubaan pelbagai negeri tahun-tahun lepas dan tahun semasa.
|
||||||||
Refleksi
|
Sekumpulan pelajar tiada dalam
kelas kerana mengikuti Majlis Manifestasi Kecemerlangan KO-Kurikulum dan
Akademik di Dewan Sri Sadong.50% Pelajar
yang berada dalam kelas berjaya menyiapkan esei. Selebihnya perlu
menyambungnya lagi dalam kelas manakala pelajar yang dah siap memulakan
tugasan baru sementara meninggu giliran penyemakan oleh guru bersama pelajar.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI:
|
||||||||
Objektif
|
Menghasilkan isi esei yang jelas
dan tepat mengikut format.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Membuat
semakan terhadap kerja rumah pada hari sebelumnya.
2.
Latihan esei berdasarkan soalan dalam topic tumpuan
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Pelbagai istilah berkaitan
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Sekumpulan pelajar tiada dalam
kelas kerana mengikuti Majlis Manifestasi Kecemerlangan KO-Kurikulum dan
Akademik di Dewan Sri Sadong.40% Pelajar menyiapkan tugasan yang diberi pada
hari sebelumnya. Pelajar lain perlu menyambungnya dalam kelas. Guru memberi
komen dan penambahbaikan terhadap jawapan pelajar secara bersemuka..
|
Tarikh
|
1/11/17 (Khamis)
|
Catatan
|
Majlis Graduasi dan Penyampaian
Anugerah Khas Pelajar Semester 3.Pelajar Semester 1 diberi cuti..
|
Tarikh
|
2/11/17
(Jumaat)
|
Catatan
|
Cuti
Peristiwa: All Soul’s Day
|
No comments:
Post a Comment