Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/1/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Sistem Feudal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membuat penilaian |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur masyarakat awal mengikut hierarki. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/1/12 (Selasa) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Sistem Feudal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membuat penilaian |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menilai peranan tanah dalam masyarakat feudal dan mengaitkannya dengan tajuk sistem beraja dan sistem pembesar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/1/12(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 23-27 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan sumbangan tamadun Indus. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/1/12(Rabu) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-28 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan sumbangan tamadun Mesir Purba dan Indus . |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/1/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4//5 |
Tajuk | Sistem Feudal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membuat penilaian |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menilai peranan tanah dalam masyarakat feudal dan mengaitkannya dengan tajuk sistem beraja dan sistem pembesar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/1/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain.Selesai Bab 1. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/1/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain. Selesai Bab 1. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/1/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Sistem Agama dan kepercayaan.
|
Objektif | Menganalisis pelbagai kepercayaan masyarakat tempatan sebelum dan selepas kedatangan Barat. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | hormat-menghormati kepelbagaian kepercayaan dan agama masyarakat lain |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perbandingan ciri-ciri yang terdapat dalam pelbagai kepercayaan masyarakat. Mereka juga membuat catatan berkenaan maksud setiap konsep yang kebanyakannya tidak pernah didengar atau dibaca. |
Cikgu,
ReplyDeleteYour RPH is thorough and up to date.
Congratulations!