Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 6/8/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,Tema 1. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/8/12 (Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan idea dan sumbangan tokoh berkenaan dalam pelbagai bidang terutamanya, politik,ekonomi dan sosial. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/8/12 (Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek sosial |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/8/12 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pendidikan daripada sistem pendidikan tradisional kepada pendidikan moden. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 8/8/12 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,Tema 1. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/8/12 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Mula Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di China terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/8/12 (Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,Tema 1. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/8/12 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di India terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 10/8/12 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Ulangkaji Sejarah Malaysia |
Objektif | Menganalisis tajuk-tajuk penting Sejarah Malaysia / 6 Rendah,Tema 2. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kerajinan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Ulangkaji berjalan lancar. Pelajar membuat catatan lengkap contoh jawapan berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/8/12 (Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek ekonomi. |
No comments:
Post a Comment