Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk |
|
Objektif | Menganalisa latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | disiplin dan usaha tangga kejayaan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC dan membuat perkaitan langsung dengan KMT.Tamat Tema 3. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Portugal dan Belanda pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/7/12 (Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem pemerintahan , pentadbiran dan perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 31/7/12 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di Belanda dan England pada abad ke-17-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/8/12 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif | Menganalisa latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | disiplin dan usaha tangga kejayaan |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang, matlamat dan strategi perjuangan PKC dan membuat perkaitan langsung dengan KMT.Tamat Tema 3. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/8/12 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jerman dan Jepun pada abad ke-19-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/8/12 (Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini.Tamat silibus tingkatan 6. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/8/12 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pemikiran dan kemajuan ilmu pengetahuan kesan daripada Renaisans, Reformasi Protestan, Revolusi Sains, dan Gerakan Pencerahan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/8/12 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Tema 4 : Pengisian kemerdekaan
|
Objektif | Menganalisis perubahan dalam sistem pemerintahan, pembangunan sosial dan ekonomi di negara Asia sejurus selepas merdeka. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan tema ini dengan tajuk-tajuk yang dipelajari sebelum ini.Tamat silibus tingkatan 6. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/8/12 (Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
Semakan RPH Minggu 30-31: Terima kasih kerana menulis dan menghantar RPH yang telah dirancang dengan baik dan dikemaskini.
ReplyDelete