Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/1/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat perkembangan masyarakat Islam pada zaman Nabi Muhammad SAW di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6-7 M) dan perubahan yang dibawa oleh Islam dalam cara hidup masyarakat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/1/13(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-28 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ,proses dan sumbangan kedua-dua tamadun . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/1/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkembangan masyarakat Islam pada zaman Khalifah al-Rasyidin di Semenanjung Tanah Arab (abad ke-6-7 M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/1/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kandungan dan peranan Piagam Madinah . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/1/13(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 28-33 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan sumbangan tamadun Hwang Ho dan membandingkannya dengan tamadun-tamadun lain.Selesai Bab 1. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/1/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur pemerintahan di Madinah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/1/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri kepemimpinan Nabi Muhammad SAW yang menjadi contoh teladan kepemimpinan sepanjang zaman. |
No comments:
Post a Comment