Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/4/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Mesir (abad ke-8M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/4/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Pelajar yang membentang pula dapat menjawab soalan pelajar lain dengan baik walaupun agak gugup pada awal pembentangannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/4/13(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 119-121 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud hijrah dalam konteks tamadun Islam dan menyangkal dakwaan buruk orientalis Barat dengan hujah tertentu. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/4/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Pelajar yang membentang pula dapat menjawab soalan pelajar lain dengan baik walaupun agak gugup pada awal pembentangannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/4/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Amnya,pelajar yang membentang pula dapat menjawab soalan pelajar lain dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/4/13(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 124-129 |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat menyatakan isi- isi penting Piagam Madinah terutamanya yang menjelaskan bahawa nabi Muhammad sebagai pemimpin di Madinah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/4/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Acheh (abad ke-16-17M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan. |
No comments:
Post a Comment