Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkembangan ilmu naqli dan aqli pada zaman pemerintahan Khalifah Abbasiyah (abad ke-11-13M)dan Khalifah Umayyah di Andalusia (abad ke-11-13M) . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sumbangan tokoh pada zaman pemerintahan Khalifah Abbasiyah (abad ke-8-13) Mesir (abad ke-15) iaitu al-Khwarizmi, Ibn Sina , al-Ghazali dan Ibn Khaldun. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/13(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 129-133. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan strategi Nabi Muhammad s.a.w dalam menghadapi tentangan orang Quraisy dan menjelaskan isi- isi penting kandungan Perjanjian Hudaibiyah serta kepentingannya dalam gerakan dakwah Islam dalam jangkamasa panjang. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/4/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sumbangan tokoh pada zaman pemerintahan Khalifah Abbasiyah (abad ke-8-13) Mesir (abad ke-15) iaitu al-Khwarizmi, Ibn Sina , al-Ghazali dan Ibn Khaldun. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/4/13( Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 134-137. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan peristiwa-peristiwa penting ke arah pembukaan semula Kota Mekah dan kepentingannya.Tamat bab 5. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/4/13( Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sumbangan tokoh al-Mas‟udi , Ibn Majid dan Ibn Battutah pada zaman pemerintahan Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M), Abbasiyah (abad ke-9-13M), dan Andalusia (abad ke-14M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/4/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Masih ada 3 pelajar yang belum berjaya menyiapkan esei dengan lengkap.Mereka diberi tempoh sehingga hari isnin.Jika gagal,perlu membawa ibu bapa/penjaga untuk berjumpa pentadbir. |
No comments:
Post a Comment