Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/5/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan agama dan kepercayaan masyarakat jahiliyah,kepentingan Piagam Madinah dan sumbangan Al-Mas'udi dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/5/13(Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan isi kandungan Sukatan pelajaran Sejarah STPM Silibus baru. |
Tarikh | 14/5/13(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:Fizik 3. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/5/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri seni bina Islam di India,faktor-faktor kemunculan nasionalisme di Mesir dan faktor-faktor pembentukan Negara Bangsa di Mesir pada abad ke-20. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 14/5/13(Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep feudalisme dari segi definisi dan ciri-ciri.Semua pelajar berkenaan telah berjaya membuka akaun emel.Guru juga telah mengemelkan 2 contoh link berkenaan kepada emel setiap pelajar iaitu: |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/5/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan struktur dan ciri-ciri kehidupan Masyarakat Arab Jahiliah,Nabi Muhammad SAW sebagai Nabi, Rasul dan Negarawan serta ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman kerajaan Umayyah ( abad ke-7-8 ) dan Abbasiyah ( abad ke- 11-12 ). |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 15/5/13(Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan ciri-ciri feudalisme di England.Pelajar mencatat sumber rujukan(berpandukan buku rujukan dan nota fotostat yang dipinjamkan oleh guru) yang sepatutnya digunakan untuk menjawab soalan berkenaan.Esei yang belum lengkap akan disambung sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 16/5/13(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:Sains |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/5/13(Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan ciri-ciri feudalisme di England.Pelajar mencatat sumber rujukan(berpandukan buku rujukan dan nota fotostat yang dipinjamkan oleh guru) yang sepatutnya digunakan untuk menjawab soalan berkenaan.Esei yang belum lengkap akan disambung sebagai kerja rumah. |
Tarikh | 16/5/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Catatan | Perhimpunan Khas sempena sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/5/13(Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan ciri-ciri feudalisme di Negara Jepun.Pelajar mencatat sumber rujukan(berpandukan buku rujukan dan nota fotostat yang dipinjamkan oleh guru) yang sepatutnya digunakan untuk menjawab soalan berkenaan.Esei yang belum lengkap akan disambung sebagai kerja rumah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/5/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor kemunculan Melaka sebagai pelabuhan entrepot pada abad pada abad ke -15,kesan Perang Dunia Pertama (1914-1918) kepada Kerajaan Utmaniyah dan faktor-faktor kemunculan gerakan nasionalisme di Syria pada abad ke 20.Ulangkaji tamat.Pelajar akan menduduki peperiksaan STPM sebenar pada minggu depan. |
No comments:
Post a Comment