Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/6/13 (Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep dan peranan raja dalam institusi pemerintahan pada abad ke-19. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/6/13 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat agraria di Negara China. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/6/13(Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat maritim di negara Portugal dalam aspek perdagangan, pelayaran,dan sebagainya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/6/13 (Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 1: Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah | sistem pembesar 4 lipatan. |
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan konsep, hierarki, dan peranan pembesar dalam institusi pemerintahan pada abad ke-19. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/6/13 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat membahaskan teori-teori kedatangan Islam di Asia Tenggara beserta bukti-bukti yang tersendiri. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/6/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 1: Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan prinsip-prinsip umum dan pelaksanaan Hukum adat dan undang-undang di negeri-negeri Melayu pada abad ke-19. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/6/13(Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat maritim di negara Jepun dalam aspek ketenteraan,perdagangan, pelayaran, dan sebagainya . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/6/13 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan keistimewaan Islam yang menarik minat masyarakat Asia Tenggara untuk memeluk Islam dengan memberikan contoh-contoh yang rasional. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/6/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 1: Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan konsep dan susun lapis masyarakat dalam Sistem sosial di negeri-negeri Melayu pada abad ke-19. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/6/13(Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
ilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri secara umum serta definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di England. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/6/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 1: Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial di negeri-negeri Melayu pada abad ke-19. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/6/13(Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
ilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di Jerman. |
No comments:
Post a Comment