Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/6/13(Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan kedudukan dan peranan raja/maharaja dalam pemerintahan di China |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/6/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/13 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek pada zaman perkembangan Islam di Asia Tenggara.Sesi soal jawab berjalan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/13 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan raja/maharaja dalam pemerintahan di Rusia dan membandingkannya dengan sistem beraja di China. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/13 (Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di negeri-negeri Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/6/13(Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di China. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/6/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/6/13 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem pemerintahan , pentadbiran dan perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/6/13 (Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan perubahan pentadbiran di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/6/13 (Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di Rusia dan membandingkannya dengan Sistem Pembesar di China. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/6/13 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan perubahan perkembangan ekonomi di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/6/13 (Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan di England. |
No comments:
Post a Comment