Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/3/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 63-64. |
Refleksi | 30% Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/3/14( Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan zakat dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/3/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | 50% pelajar telah hampir berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan .Walaubagaimanapun,mereka masih melakukan kesalahan yang sama iaitu kesalahan tatabahasa. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/3/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | 70% pelajar telah hampir berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan .Walaubagaimanapun,kesalahan tatabahasa masih banyak yang perlu diperbetulkan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/3/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 65-68. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/3/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | 75% pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format berkenaan.Walaubagaimanapun,kesalahan tatabahasa masih banyak yang perlu diperbetulkan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/3/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 65-68. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
No comments:
Post a Comment