Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/4/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 118. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud Madinah dan menyenaraikan tiga golongan penduduk di Madinah sebelum kedatangan nabi Muhammad. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/4/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor peluasan kuasa Barat pada zaman pemerintahan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-18-20M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/4/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan rreaksi masyarakat tempatan terhadap peluasan kuasa Barat di Mesir (abad ke-19-20M). |
Tarikh | 1/5/14(Khamis) |
Catatan | Cuti Umum: Hari Pekerja |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/5/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan terhadap peluasan kuasa Barat di Algeria (abad ke-19-20M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/5/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 118-119 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 2 isi utama Perjanjian Aqabah 1 dan 2 serta menyenaraikan 2 pihak yang terlibat dalam perjanjian berkenaan. |
No comments:
Post a Comment