Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/4/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 108-109. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan peringkat-peringkat penyebaran Islam di Mekah dan menyenaraikan pengikut ajaran Islam tahap awal. |
Tarikh | 22/4/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Kesusasteraan |
Tarikh | 23/4/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Seni Visual |
Tarikh | 24/4/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Muet/Reading |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/4/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
Refleksi | P&P berjalan lancar. Pelajar dapat menyatakan reaksi masyarakat Arab di Mekah terhadap penyebaran Islam serta cara-cara masyarakat Arab di Mekah menentang penyebaran Islam. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/4/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Nabi Muhammad s.a.w. dalam menghadapi tentangan hebat masyarakat Arab di Mekah terhadap penyebaran Islam.Tamat bab 4. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/4/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri seni bina pada zaman pemerintahan Andalusia (abad ke-13)dan India (abad ke-16-17). |
No comments:
Post a Comment