Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 31/3/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .71-77. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan bentuk-bentuk kerajaan awal di Asia dan menjelaskan ciri-ciri kerajaan agraria . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/4/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | 90% pelajar telah berjaya menyiapkan esei.Bagaimanapun,kebanyakan mereka tidak mengikut format yang betul.4 pelajar tidak cukup syarat minima bilangan patah perkataan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/4/14(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | 95% pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Esei telah dihantar kepada guru untuk disemak sepintas lalu terlebih dahulu.Pelajar yang tidak memenuhi kriteria berkenaan, eseinya dikembalikan untuk ditambahbaik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/4/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .78-83 |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan ciri-ciri kerajaan agraria dan maritim serta membincangkan aspek saling bergantung antara kerajaan agraria dan kerajaan maritim. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/4/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar yang membentang dapat menjawab soalan pelajar lain dengan sederhana.Hanya segelintir yang dapat menjawab dan menghurai dengan baik. Gaya pembentangan lebih kepada membaca,mungkin mereka gugup dan kurang membuat persediaan sebelum pembentangannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/4/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .84-88 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan. |
No comments:
Post a Comment