Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/4/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .88-90 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/4/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M) . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/4/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/4/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .90-94 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian dan Kesusasteraan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/4/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan dan menjelaskan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Mesir (abad ke-8M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/4/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan dan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Acheh (abad ke-16-17M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/4/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
kerjasama
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 98-102. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang dan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliyah. |
No comments:
Post a Comment