Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
15/6/15(Isnin)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Mula Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 141-144.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan maksud khalifah, syarat dan cara
pemilihan khalifah.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
15/6/15(Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Tema
2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyatakan dan membandingkan sistem
pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan di England.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
2
|
Tarikh
|
16/6/15(Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Tema
2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyatakan dan membandingkan sistem
pemerintahan beraja mutlak dengan raja
berperlembagaan Perancis dan membandingkannya dengan sistem
pemerintahan di England.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
16/6/15(Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyatakan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial di
negeri-negeri Melayu pada abad ke-19.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
17/6/15(Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di
negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
17/6/15(Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan konsep negara
kesatuan dan negara persekutuan secara umum serta mengaitkannya dengan negara
kesatuan di Perancis.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
18/6/15(Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab
6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 144-149.
|
Refleksi
|
Lebih 80% pelajar dapat menyatakan maksud konsep
berkenaan, tugas
dan sumbangan Khulafa al-Rasyidin.
|
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
18/6/15(Khamis) |
Kelas |
6RK4 |
Tajuk |
Tema
2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan konsep negara
kesatuan di Amerika Syarikat. |
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
18/6/15(Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan faktor dan cara peluasan kuasa asing di
negeri-negeri Melayu.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
19/6/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan sebab-sebab
penentangan masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Sabah, dan
Sarawak.
|
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
19/6/15 (Jumaat) |
Kelas |
6RK5 |
Tajuk |
Tema
2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang
menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Itali dan peranan tokoh
berkaitan. |
No comments:
Post a Comment