Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
10/8/15 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menyenaraikan fakta penting bagi
dimasukkan dalam bahagian pengenalan.Bagaimanapun,cara membuat
pengenalan masih banyak yang perlu diperbaiki.
|
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
10/8/15 (Isnin) |
Kelas |
4K2 |
Tajuk |
Bab 8: Pembaharuan dan
pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menghuraikan
pengaruh Islam dalam aspek pendidikan. |
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
11/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan pengenalan yang baik dengan
mengambilkira saranan guru. .
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
11/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membincangkan kesan penjajahan asing terhadap
perkembangan ekonomi di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
12/8/15(Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membincangkan kesan penjajahan asing terhadap pentadbiran
tempatan serta perkembangan ekonomi di Indonesia dan Myanmar pada
abad ke-19 .
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
12/8/15(Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan pengenalan yang baik dengan
mengambilkira saranan guru.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
13/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan fakta penting
bagi soalan yang diberi.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
13/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab
8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum
kedatangan Barat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek bahasa dan kesusasteraan,kesenian dan gaya hidup.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
13/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan pelbagai faktor
kemunculan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19
.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
14/8/15(Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik
berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar
pada abad ke-19 .
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
14/8/15(Jumaat)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan penutup dengan baik dengan
mengambilkira saranan guru.
|
No comments:
Post a Comment